poniedziałek, 2 marca 2009

Porsche 914-6

Premiera samochodu nazwanego Porsche 914 odbyła się na frankfurckim salonie samochodowym. Było to w końcu sierpnia 1969 roku. Cechami szczególnymi nowego samochodu były: niskie sportowe nadwozie i centralnie, przed osią tylną umieszczony silnik. Rozwiązanie to pozwoliło na równomierne rozłożenie obciążenia obu osi: przednia 4%7, tylna: 53%.
Uruchomiono produkcję samochodu w dwóch wersjach, zależnie od zastosowanego silnika. Podstawowy był silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,7l i mocy 80 KM, który pozwalał na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 177 km/h. Miał on elektroniczny układ wtryskowy Boscha i pochodził z Volkswagena 411E. Drugi silnik, to jednostka stosowana do napędu Porsche 911; 6-cylindrów miało pojemność 2l i moc 150 KM.


Model w skali 1/43 wykonany przez DeA.