Model
ZAZ-966 wytwarzany był w latach 1967 - 1974. Po liftingu przestał przypominać Fiata 600 - tym razem styliści wzorowali się na samochodzie NSU Prinz . Silnik został zmodernizowany (pojemność wzrosła do 1197 cm³, moc podwyższono do 40KM), a na nadwozie powróciły wloty powietrza zwane "uszami". Przednie zawieszenie oparte na drążkach skrętnych oraz sprężynach z amortyzatorami hydraulicznymi było kopią rozwiązania pochodzącego z
Volkswagena, tylne opierało się na wahaczach wleczonych oraz sprężynach z amortyzatorami hydraulicznymi. Ciekawie rozwiązany został system nagrzewania wnętrza pojazdu – do tego celu służyła nagrzewnica zasilana benzyną. Różnica temperatur przed i po nagrzaniu wg danych producenta dochodziła do 80°C. Model
ZAZ-968A produkowany był od
1972 do
1978 roku. Pod koniec
1974 roku wprowadzono drobne zmiany zewnętrzne, nowe siedzenia, dwuobwodowy układ hamulcowy.





Model w skali 1/43 ,wykonany przez IXO . Ukazał się w serii Kultowe Auta PRL-u.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz