środa, 13 maja 2009

Wartburg 312

W 1962 roku, AWE (Automobilwerke Eisenach) modernizuje Wartburga 311, montując w nim silnik o zwiększonej pojemności do 992 ccm. Dla odróżnienia nazywa się go 1000 zamiennie z 312. Po trzech latach do produkcji wprowadzony zostaje model przejściowy. Pozostaje znana z 311/312 karoseria, ale pojawia się nowe podwozie. Nadal jest to konstrukcja ramowa, jednak już z niezależnym zawieszeniem na sprężynach oraz stabilizatorem tylnej osi. Modernizację przechodzi silnik, skrzynia biegów, miejsce 15 calowych kół zajmują mniejsze 13 calowe rozstawem śrub 4x160. Półosie z podwójnym przegubem Cardana zastępują nowe z homokinetycznymi przegubami . W oficjalnej nomenklaturze model ten nazywany jest nadal 1000, jednak dla odróżnienia od poprzedniej wersji, oznaczano go często kodem fabrycznym: 312/1. Przejściówka była produkowana do 1967 roku (równolegle z nowym modelem), a w ofercie pozostawała do 1968 roku.

Podstawowe dane techniczne modelu 311 (312): Pojemność skokowa: 900 ccm (1000 ccm); Moc: 37 KM (45 KM); V max: 115 km/h (125 km/h); Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 42,3 s (0 - 80 km/h - 15 s); Długość/szerokość/wysokość: 430/157/145 cm

Model w skali 1/43.Wydany w serii Kultowe Auta PRL-u,wykonany przez IXO.Wykonany zgodnie z odpowiednikiem w skali 1:1

Brak komentarzy: