poniedziałek, 25 maja 2009

Fiat 125p

Dzisiaj na moim blogu zawitał , co tu dużo mówić ,,kultowy" Polski Fiat.Jego produkcja rozpoczęła się w zakładach FSO na Żeraniu w 1967r.Dwa lata wcześniej Centrala Handlu Zagranicznego reprezentująca polski przemysł motoryzacyjny.Samochód błyskawicznie produkowano,do 1971r. z taśm zjechało 60 tyś samochodów.W 1975 weszła wersja MR która miała bardziej nowoczesny wygląd.
Trochę suchych danych.
Pojemność silników/moc
  • 1295 /1300/cm3/65 KM
  • 1481 /1500/cm3/75 KM
  • 1481 /1500/cm3/82 KM wersja AB wzmocniona
  • 1598 /1600/cm3/87 KM wersja CB
Poj. zbiornika paliwa 45 l
  • Zużycie paliwa średnie
    • 1300 - 8,2 l/100 km
    • 1500 - 8,5 l/100 km

  • masa własna pojazdu - 970 kg
  • prędkość maksymalna - 155 km/h
  • przyśpieszenie 0-100 km/h ok. 14 sek. zależne od przełożenia dyferencjału
  • zużycie paliwa 10 l/100 km przy szybkości 110 km/h
Samochód tak jak inne modele z FSO miał zmotoryzować Polskę.Chociaż można powiedzieć że był półką wyższą (dzisiejszy VW Passat).

W czerwcu Polskim Fiatem , ośmioosobowa załoga pod przywództwem Sobiesława Zasady pobiła 3 rekordy świata w jeździe długodystansowej : 25000km,25000mil i 50000km.
Fiatem 125p była najsłyniejsza taksówka za PRL-u w serialu Zmiennicy. Nr rejestracyjny WPT 1313.
Nazywany był kanciakiem,kantem,kredensem i bandziorem.
W dziesiejszy czasach również gości na ekranach telewizorów.Jako Kazik samochód głównego bohatera 39 i pół.
Model jest w skali 1/43.Wykonany przez IXO ukazał się w serii Kultowe Auta PRL-u.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Witam
Widzę, że mój blog zagościł u Ciebie na stałe. Muszę u siebie też zrobić coś w rodzaju listy blogów o modelach, ale ciągle na nic nie mam czasu. Wczoraj pogrzebałem w Żuku, ale to dopiero początek
pozdrawiam
artemis

Anonimowy pisze...

Witam
Widzę, że mój blog zagościł u Ciebie na stałe. Muszę u siebie też zrobić coś w rodzaju listy blogów o modelach, ale ciągle na nic nie mam czasu. Wczoraj pogrzebałem w Żuku, ale to dopiero początek
pozdrawiam
artemis

Yorgopopulos pisze...

Witam!

Rownież ciekawy blog (a co najważniejsze o modelach 1:43). Widze, że masz bogatsze opisy i więcej zdjęć, ale ja dopiero zaczynam ;)

Zapraszam na
www.mojemodele1-43.blogspot.com